fredag 19 augusti 2011

Tårtan och det vackra brudparet!


Mormor hade fixat tidernas finaste tårta när barnet skulle fylla 5 år.
Och det verkar som om 2:an längst upp till vänster, och det ihållande tjatet om att bli 2 år, faktiskt rätade ut ett och annat frågetecken hos nyss nämnda barn. Eller så. Nu har alla fall poletten trillat ner. Han vet att han är 2 år och inte 5. Synapserna börjar exekveras i rätt ordning. Bra så. Dock håller han upp hela handen med 5 fingrar för att visa sina 2 år även bildligt på fråga om ålder. Men HEY, man kan ju inte begära för mycket av det lilla köttet, han är ju trots allt min avkomma, att koordinationen sviktar gör väl inget, det har ju gått hyggligt för mej ändå!

Efter blåfärgad-marsipan-och grädd-orgie var det dax för morsan att fixa till sig. Och även om den alltmer falnande fallfrukts-kroppen har sina fel och brister måste jag ändå tillstå att jag var rätt snygg!

Å på tal om snygg del 1: Rätt snygg miljö att hålla wedding på!

Å på tal om snygg del 2:
Henke & Jossan - ni var så gudomligt vackra.

Henke - du är min Tobias Linderoth.
Min balansspelare. Sedan vi samsats varje dag under den emellanåt grymma gymnasietiden, sida vid sida kan inget skilja oss åt...
Jossan - jag är så gald att det är du! Du är perfekt. Och så vacker, både på insidan och utsidan.

Tack för en fantastisk fest och för att jag fick dela er underbara dag med er.
Nu har vi resten av livet kvar.
Känns onekligen fint att veta att ni finns i våra liv!

AVE!

Inga kommentarer: