tisdag 16 mars 2010

Qvinna!

Jag är qvinna igen.
För andra gången sen hösten 08 if u know what I mean.
Å jag tycker det är plågsamt.
Det gör ont.
Jag känner mej nedstämd.
Känner mej skitig och not so hot.
Livet som semi man var inte alls dumt.
Å på tal om halva män så har min lilla pojk börjat vakna kl 04.15 för att krypträna i spjälisen. Vill man kliva upp då och uppmuntra honom för hans ansträngningar med glada tillrop.
Not so much.
Nej jag brukar blunda på ett öga och önska att krafsandet jag hör bara är vågornas kluckande mot stenarna nere i hamnen på Antiparos. Det är först när ett mycket strängt DADADADA EJEJEJEJEJEJEJ ljuder som jag låter mig lockas tillbaka till verkligheten.

Igår köpte vi solbrillor så nu räds vi inte vintervårsolen vars ömma strålar nu skall smeka trottoarer och löpspår så att den arma modern kan nå sedan tidigare uppsatt träningsmål.
Tack för det!

Vi är vad vi tänker.
Allt det vi är uppkommer med våra tankar.
Med våra tankar gör vi världen.
(Buddha)

AVE!

Inga kommentarer: