lördag 16 januari 2010

Skadeskjuten katt i kulissen

Men alltså.
Det låter ju som om nån håller på att plåga ihjäl människan som sjunger i Let´s dance. Jag ber den här gången om ursäkt på förhand för ev. toestepping nu men jag måste få ur mej detta. Å jag vet egentligen inte om det beror på att jag är bitter över att ha ramlat ner i Svensson fällans djupaste del med tacos och fredagsmys eller om det de facto är så att mina känselspröt i innerörat faktiskt är rätt ute och att det låter illa som fan emellanåt?

Bakgrund:
På fredagar emellan tacos-skal och barnskrik efter att På spåret är slut (Hans Rosling for preseident btw) ser jag på dansen i 4:an.
Med blandade känslor dock bör tilläggas.
Jag gillar inte hur de spökar ut Almenäsan (såg ju helt ok ut går dock), gillar inte den lille narren som ska föreställa nån sorts sidekick (fattar inte att han får fortsatt förtroende), gillar inte upplägget.
Gillar i allmänhet inte tv 4 men som sagt har man fastnat midjedjupt i vardagsångest-dyngan så har man.
Till mitt försvar skall sägas att jag gillar Birro. Som fan.
Åkej.
Så till dans har man ju musik.
Och om jag är rätt informerad så finns det ett band på plats i studion som spelar musiken.
Å så ibland är det en kvinna som skadeskjutet börjar yla.
HÖR NI OXÅ DETTA FOLK DÄRUTE?
Enligt min åsikt skulle man slänga ut hela bandet och skicka dit Hank & Eli von B!

Nog om detta.
Owe behöver mer mat.
Bröstmjölken är icke längre tillräckligt att föda flodis-köttet.
Säger väl initierade källor på BVC.

Så, vi jobbar nu med lunch bestående av allsköns puréer och gröt till middag.
Verkar funka so far.
Inga direkta nackdelar heller.
Förutom lukten då, den nytillkomna, som likt ett brev på posten nu landat i lägenheten och får oss vuxna att vilja göra stora offer till bajsguden med förfrågan om nåd...
Hur kan sådan stank komma från detta perfekta och gulliga barns inre?




Jag bjuder er nu farväl.
For now!

Jag förstår mig inte på balett, det enda jag förstår är att i pausen måste ballerinan lukta som en häst.
(Anton Tjechov)

AVE!

Inga kommentarer: