måndag 4 januari 2010


Den här mannen är förklaringen till föreg. inlägg.
Tänkte förtydliga lite alltså.
Omkring min kärlek till Leeds United.
För oinvigda ett lag i engelska ligan (inte högsta längre tyvärr eller ens näst högsta för den delen men nu var det inte det som vi skulle avhandla, okej?) som under tidigare decennier skördat stora fotbollsframgångar men som under senare år förpassats till skamvrån nånstans långt ner i seriesystemen långt från ära och berömmelse - tills igår när man piskade upp ärkerivalen Man united.
Mitt Leeds intresse föddes på mellanstadiet när man skulle hålla på ett specifikt lag i alla sporter.
Senare när mina tonårdhormoner tog min kropp i besittning och levde en jävla massa rövare exploderade mitt intresse för Leeds i samband med att guds gåva till kvinnan (enligt min fjortis-syn på livet och kärleken) började spela för laget.
GARY SPEED NR 11!
Jag vattenplanade nästan ur soffan på lördagar när Tipsextra visade min blivande make i rutan.
I mitt flickrum (tänk snarare pojkrum) hängde halsdukar, kalendrar och div. dekaler med mitt favvo-lag och jag var medlem i Leeds nordiska supporterklubb The Peacocks!
Sen blev jag äldre (förstod till slut att jag och Gary nog inte skulle bli ett par) och Gary bytte klubb (j-la apa).
Jag viker dock inte en tum.
Från Leeds sida alltså.

Jag är alltså inte bara mamma, jag är fotbollssupporter också!



I medgång är det lätt att vara fan och bästis men först i motgång betyder det något!
(Florran)

AVE!

Inga kommentarer: