tisdag 5 januari 2010

Darwin snackade nog bara skit...



Åkej.

Så inte nog med att att mina mörka färger och pigment förlorade matchen mot BoBos mer högbrittiska, skära, milda toner när vi skulle avla en avkomma.
Nu har det även visat sig att ungen inte heller har min "hårdhudhet" och tålighet. Nej en prommis i -5 till nånstans kring -7 leder till enorma frost bites på lilla köttets kinder.
Det verkar ju ärligt talat som om alla mina gener är fullständigt usla eftersom nada har förts vidare till mitt barn.
Det naturliga urvalet och the survival of the fittest my ASS.
Nä det är bara att smörja in barnets hela ansikte med zinkpasta om man ska få sej en nypa luft idag, å de var ju tanken!

Å andra sidan är det väl ingen idé att klaga för man vill ju att kära lilla avkomman ska ha största bästa möjlighet till överlevnad och om han nu erhåller detta genom ett DNA som är skrämmande likt pappas så låt gå då!

Själv skall jag försöka mota in vad som återstår av gravidspäcket i mina termobrallor och ge mej ut i kylan. Med zinkpasta-kladdigt-flodhästkött i vagnen.
Så idag får man nog säga att jag är mer morsa än fotbollstok!

Upptäckter är resultatet av planmässigt famlande.
(
Karl Friedrich Gauss
)

AVE!

Inga kommentarer: