tisdag 19 januari 2010

Blödig

Här har jag i närmare en vecka suttit i tryggt förvar ute i förorten och frotterat mej i Svensson liv medan liv har gått till spillo i en av världens största naturkatastrofer genom historien. Detta inte för att jag inte bryr mej utan för att jag sedan jag fått barn blivit så j-la blödig att jag känner mej grinfärdig bara jag tänker på allt det lidande som medan jag pussar mitt flodhästbarn på hakan pågår på Haiti. Än värre känns det att skriva om det. Men nu var jag tvungen. Så medan ni följer instruktionerna nedan ska jag gå och torka bort allt snor och de tårar som nu befolkar mitt ansikte.

Stöd Röda Korsets insatser i Haiti

Skänk en gåva direkt on-line

Sms:a AKUT200 till 72900 för att skänka 200 kronor (debiteras via telefonräkningen) eller sms:a AKUT till 72900 för att skänka 50 kronor*. Du kan även sätta in valfritt belopp på plusgiro 900800-4 eller bankgiro 900-8004. Märk talongen med "Haiti".

100 kronor räcker till fyra vattendunkar
200 kronor räcker till köksutrustning för en hel familj
350 kronor räcker till tio filtar
500 kronor räcker till utrustning för att reparera hus
och få tak över huvudet
1 000 kronor räcker till sju hygienpaket

Skicka gärna vidare uppropet för Haiti till ditt nätverk på Facebook, Twitter och Linkedin.

Stort tack för ditt stöd!

* Hela beloppet tillfaller Röda Korsets insamling. Samtliga mobiloperatörer och levarantörer har efterskänkt sina avgifter.

Visa medmänsklighet - skänk en slant!

AVE!

1 kommentar:

P sa...

Problemet i sammanhanget är väl att för stor del av de där pengarna hamnar hos herr af Donner och hans korrupta vänner i de där organisationerna.
Jag har tyvärr helt tappat förtroendet efter deras senaste fifflande och av att se honom och hans fru fortfarande sitta på Östermalmskrogar och äta dyra middagar.