torsdag 11 december 2008

Åkej, så nu har staten trots allt knåpat ihop ett räddningspaket för svensk bilindustri och den tunga industrin. När det inte finns några risk kapitalister så får Freddy Reinfeldt & co själva sy ihop ett litet SOS-paket att ha i rockärmen om allt skulle gå fullständigt på arslet. Synd att inte Carnegie var intresserade av en liten spännande investering. Eller just det, det är ju samma sak. Potäjto, påtato, tomäjto, tåmato…

Själv har jag börjat stoppa pengarna i madrassen. Tänkte att om jag stoppar undan samma summa som jag torskar på min månatliga stående överföring till pissiga fonder, så kommer jag på sikt att inte se på mej själv som en nolla! Eller också är det precis det som kommer hända.

Tyvärr verkar det inte som om tomten kommer att kunna avlämna en tvättmaskin heller nu till jul. Förhinder eller nåt, jag lyssnade inte så noga, var fullt upptagen med att planera hur jag skall stå ut under fler sejourer i tvättstugan. Kommer att sluta med att vi får leva på kärlek och vatten under 2009, för om tomten sviker ska jag själv ta hand om skiten och personligen släpa hem en tvättis under första kvartalet 2009. Allt annat är IG.

Förutom den finansiella krisen har jag haft en litet medicinsk kris i veckan. Skulle ta hand om en mkt sjuk patient och hade bråttom. Skar mej i all hast på en ampull med Morfin-Skopolamin så att jag trodde halva fingret hade spontan amputerats. Visade sig sedan inte vara så farligt men veckan har bestått av ett mkt stelt syfilisfinger som varit lite svår manövrerat vid blodprovstagning och PVK sättande mm. Lite steristrip och tegaderm senare är jag nu så gott som återställd alla fall.

BoBo har samlat poäng den här veckan (jag tror att han buffrar inför kommande meningsskiljaktigheter där han skall plocka fram innestående poäng och vinna på smuggel liksom, eller än värre så är det han som bildat pakt med tomten och röstat ut tvättis till jul, vet inte vad som är värst men lite läskigt är det). Det har städats, diskats, lagats tjockpannkaka, lagats kaffe, serverats på soffan, snugglats på halsen, bäddats om med fleece filt, osv. osv. Hm.

Inflationen garanterar att fattigdomens värde varar.
(Henrik Tikkanen)


AVE!

Inga kommentarer: