måndag 15 december 2008

Å BoBo kallar mej för patologisk planerare...

Nedan finns kopia på ett mail jag skrivit till mina nära och kära i syfte att samordna kommande fjällresa. Ev. kan mitt misslyckande förklaras med att timman är sen och sömn varit en bristvara sista dygnen. Dock borde min samlade intelligens kunna spänna över sådana små aber och göra det möjligt för mej att vara lite mer strukturerad även då jag är lite trött...

******************************************************************************
Hej vänner,
börjar närma sig snö och skidåkning och övriga underbara begivenheter. Detta mina vänner håller mej flytande så här kl. 02.30 på Jakans sjukhus där jag nu tillbringar mina nätter mer eller mindre ofrivilligt. Planen är alla fall att via detta mail styra upp lite inför Björnrike (som efter vad jag förstår har en jävla massa snö!! Om jag inte får prova det där med manchester så ska jag äta upp min skidmössa btw!!) Antagligen kan Vickan och ev. även Lina hjälpa till med denna sk. planering lite, jag listar således bara några av de punkter jag tänkt på nedan, där kan man sedan fylla i vad man vill ha ansvar för... Eller jag vet inte Vickan HJÄÄÄÄÄÄLP!!!

Sprit: Alla tar med typ 1 platta öl och 1 bib med vin. Samt önskvärd blandning av starkgrejor.
Frulle: Vem vill köpa vad?
Lunch: Äta inne eller ute? Vi bor 200 m från backen så man kan ju enkelt fixa lurre i hemmet. Å andra sidan rätt fett med mys att sörpla Gulasch på toppen! Hur göra?
Middag: De mest framträdande kockarna är solklart Lina och Gurra men dessa skickliga själar behöver ju självfallet bistånd/avlösning. Jag anmäler mig gärna som sidekick och diskansvarig!! Samma sak där äta inne alla kvällar? Jag tycker förstås det (lite grann baserat på att både Gurra och Lina lätt lirar med de bästa kockarna i Björnrike) för det är ju himla mys med middagar bland fina vänner, sen blir alla fulla och spelar spel, skriker och byter nycklar!! Skämt å sido, klockan är mkt och jag svamlar. Vad ska vi ta oss till med allt?

VICKAN????

Herregud, jag lägger på nu. Hejdå!

Länk till lite bilder på stugan:
http://www.vemdalsservice.se/easye/bokning/default.asp?AcP=qs12&SBid=1&laid=1&HttpSite=0&pageid=220&id=58&objSBid=1



******************************************************************************

Jag lämnar ifrån mej stafettpinnen. Nån annan får ta över.

AVE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Förslag, en platta öl och en platta gulasch var. Det bör räcka.