lördag 15 november 2008

Imorse trodde jag att jag skulle dö en för tidig död i stroke pga ilska...

Den enligt mej värsta tänkbara syssla är att ha tvättstugan. Jag drar på det så j-la länge att när jag till slut tvättat och packar upp mina rena kläder varje gång hittar saker jag inte ens visste att jag hade.

I morse lagom bakis gick jag ner i tvättsutgan på min sedan länge bokade tid och fann att någon annan hade börjat tvätta. Nyligt påslagna maskiner snurrade i godan ro mitt framför min långa nos.

Jag tappade det. Jag blev så arg att jag glömde andas.
Min älskade BoBo bara stirrade förskräckt på mej när jag helt från vettet matade fram tjuvens tvättprogram och tömde maskinerna på drypande våt tvätt. Jag sade inte ett ljud när jag sedan laddade maskinerna på nytt med mina saker. När detta var klart tog jag fram en pall och satte mig mitt på golvet i tvättstugan för att invänta den djävul som på ett så otäckt sätt hade förstört min morgon.
Det visade sig vara mycket bra både för min hälsa och för grannsämjan att jag fick vänta en bra stund. Jag hann dels lugna mej och återkomma till normal andning och dels på nytt börja tänka logiskt. Jag insåg medan jag satt där mitt på golvet, patetisk, på en träpall, att ingen tar med all sin tvätt sorterat och fint i olika högar när de tänkt "tjuvtvätta". Då smyger man ju istället som den usling man är med en panikladdning av favvo-plagg som måste bli rena inför nya dejten, anställningsintervjun eller dylikt.

Mycket riktigt, när min kära granne uppenbarade sig i tvättstugan visade det sig att hon tagit fel på dag, hon trodde det var den 16: idag...

Klippt från DN:
"Våldet och bråken i Stockholms tvättstugor ökar. Förra året polisanmäldes 62 bråk i olika tvättstugor i länet jämfört mot 52 anmälningar 2003. Av alla anmälningar 2007 innehöll 47 fysiskt våld, i flera fall grov misshandel och knivskärningar.

När tidningen Hem & Hyra förra året granskade vardagen i de svenska tvättstugorna uppgav var femte hyresgäst i landet att de råkat i konflikt med grannarna i tvättstugan. Elva procent uppgav att de blivit hotade eller attackerade."

SNÄLLA TOMTEN GE MEJ EN TVÄTTMASKIN.

AVE!

Inga kommentarer: