onsdag 23 september 2009

Det nappar...

Efterlängtat bildbevis!! Bästis Kitty Kattmat tar hand om Flodis!

Hej på er,
glömde visst ett smeknamn när jag orerade om Owes alla smekisar (http://filthyflorence.blogspot.com/2009/09/kart-barn-ha-manga-namn.html). Han kallas nämligen även fiskar´n. Framförallt eftersom han allt som oftast bara tittar med ena ögat. När han dessutom luktade rutten fisk och havstång sina första 8 dagar i livet så kändes namnet än mer aktuellt. Han gillar även makrill. Nu har han dessutom fått torsk (* se nedan) varför namnet är så gott som cementerat och kommer att ingå när vi skriver till skattmasen!
Igår var farfar här och hälsade på. Det var inte dumt! Stor-Owe och Lill-Owe mot världen liksom...
Idag har vi träffat baby Sixten. Tjoho va det var det bästa!































Mamma/Mormor va sa du nu då???

Imorgon är det playdate med Lily och Frikadellen. Återkommer till detta. 15 okt är det lyckodag för då kommer Kajsa hem och pussar på oss. VI LÄÄÄÄNGTAR!
Jag är åter i skriva-halvsunkiga-texter-om-min-unge-träsket. Jag har fastnat. Jag har lera och stinkande träskvatten upp till armhålorna kan man säga. Så har jag det och Aziz är fucking famous. Jag gillar´t inte. Jag bjuder er avsked.

Visa medmänsklighet - välj vaccin.

AVE!

(* Torsk orsakas av jästsvampen Candida albicans. Denna svamp finns naturligt hos alla – den ingår i matsmältningssystemet och i normala fall kontrolleras den av bakterier. Ibland händer det dock att den får möjlighet att växa till och sprida sig, vilket kan leda till en infektion. Amningen skapar en perfekt miljö för torsk – den trivs där det är varmt, fuktigt och sött, precis en sådan miljö som barnets mun utgör vid amning.)

Inga kommentarer: