måndag 12 april 2010

Spikrak kurva men inte spik nykter...


Tjejkväll förutom själva sprit intaget = omvårdnad av ögonbryn!!


Bowen kan själv.
Vill inte ha hjälp.
Vid erbjudnande av en hjälpande hand = blir förbannat. Typ; "jag kan sa ja ju"...

Nu är det gjort.
Jag har spritat mej.
Inte i desinfektionsmedel eller handsprit då.
Nej varit på tjejkväll.
Som slutade med röd drink på Naglo.
Som för 10 år sen.
Inne i city står nog tiden stilla.

Jag sög lite försiktigt på ciggen.
Fick hosta.
Sippade lite på vinet.
Fick yrsel.
Sög girigt i mej drinkarna.
Ville begå harakiri igår.
Livet med sponken tar på allvar slut mina vänner när man blir med Flodhästkid.
Fy fan för bakfylla bland barnskrik och lintrampad Sempermat.
Särskilt som lilla Bowen har så bråttom att lära sig saker.
Utforskningsexpeditionerna vet inga gränser.
I morse stod han i spjälsängen och skrek på hjälp.
Det räcker alltså inte att han precis lärt sig krypa.
Jag, i min enfald, tänkte att han nu skulle låta sig nöja med att krypa fram till kontakten, få bannor, bli bortlyft, börja om.
Men icke.
Nu ska han stå.
Utvecklingskurvan pekar spikrakt uppåt.
HALLÅ PLATÅFAS????

Jag känner mej manglad.
I sån där gammal stenmangel.
Tumlad.
Tömd.
Nästa fylla = 2012.

Kärlek är lätt att sälja men svår att ge.
(Henrik Tikkanen)

AVE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner mej manglad.
I sån där gammal stenmangel.

Tumlad.
Tömd.

du glömde urblekt och tvättad...

Puss
/kräkobert