onsdag 10 mars 2010



Sippan har känselspröt.
Mitt på skalpen finns nu 3 oproportionerligt långa strån förankrade.
Sålunda har barnet aldrig liknat en skalbagge mer än nu.
Fast han drillar om en lärka och sjunger som en kanariefågel.
Själv är jag matt efter långprommis igår. Man tar sig nästan vatten över huvudet vid alla utomhusaktiviteter när solen gassar och allt känns vårlikt.
Idag bank och påbörja vuxenlivet ordentligt = låna pengar till ett värdigt hem. Sen jobba.
Sen kommer väl dagen att vara till ända. Men jag, till skillnad från vissa nu sovande hjältar, får uppleva imorgon, så all min kraft skall gå till att glädjas över det idag. Kanske skall just DU göra detsamma?

Kom följ med mej uti dansen.
Kom, smaka på hur det känns att ta stegen med liten, liten tå.
Och som en vind far omkring virvlar runt gång på gång, så blir dansen i småtrollens barfotasång.
Söta små fötter med knubbiga ben.
Mjuka små magar med hud som är len.
Kom följ med mig uti dansen.
Kom, smaka på hur det känns att ta stegen med liten, liten tå.
Och som en vind far omkring virvlar runt gång på gång, så blir dansen i småtrollens barfotasång.

AVE!

Inga kommentarer: