torsdag 7 januari 2010

Hej mitt vinterland!

Igår var vi hemma hos Frikadellen och hjälpte till att flytta (jag låg på ett golv på
en stor ö av härliga täcken och kuddar medan min man skötte själva handarbetet...). Det nya huset är hur mysigt som helst och första lekstunden i Ellens nya rum kommer att följas av många många fler!


I övrigt jobbar vi vidare med gröten.
Med de halvförfrusna kinderna - frostbitna till förbannelse.
Med kärlek.
Med spyor.
Med dammiga julsaker som står och smyger i hörnet.
Med trög mage. Hos barnet, ej förälder.
Med förhoppningarna om att lyckan ska fortsätta att le mot oss.

Å imorn då kommer hon.
Kajsa!
Fucking finally!


Mamma Mu - någon att beundra!

Säg mig vem som beundrar dig och jag skall säga dig vem du är.
(Charles Augustin Sainte-Beuve)

AVE!


Inga kommentarer: