fredag 29 januari 2010

Garderoben...

...har öppnats på glänt i afton.
Jane å jag, rötjut och härligt käk.
Leder till en resolut genomgång av alla gamla smutsiga saker som flutit förbi genom åren.
Verkar de inte dessutom ännu smutsigare än sist? Eller hade jag för lite vino innanför västen?
Kör ju Socialstyrelsens riktlinjer om alkohol och amning rakt av.
Å det kan jag konstatera att nån jävla hänsyn till köld har inte Socialstyrelsen tagit vid sin konferens om ammande mödrar och sponken. Hade behövt en halv BiB för att hålla värmen på väg hem i kalla kalla natten (åja natt och natt förresten, pyttsan Coop var ju öppet när jag sprang hem... å då anar ni kanske hur trött jag är nu efter 23.00).
Nåväl kvällens trevnad i stort tog mej helskinnad hem i kölden.
Nu duntäcke.

Ett sådant ser du EJ i rörelse om det ligger snö på marken eller om snö kan anas i luften...


Spårtrafik är djävulens påfund.

AVE!

Inga kommentarer: