tisdag 8 december 2009

Tips till julbordet

Ohoj.
Vilken dag det var igår.
Jobbade hela dagen. Sen julbord som sagt.
Först prepp av vår presentation på jobbet.
Fixa power point och enas om vad som som ältas skulle.
Även Moto var med och fick en alldeles egen arbetsplats tilldelad;


Allt gick bra till slut och det blev en bra diskussion efteråt med schysst respons på det arbete om äldre och läkemedel som jag och kär kollega gjort.

Sen var det dags att klä sig i julstassen och åka på julbord.


Å det är dessa erfarenheter jag främst vill dela med mig av.
Sålunda.
Tips vid julbordsätande för att undvika att bli patologiskt mätt och vilja skära upp buken:
  • Ta med 1 st Supp. Diklofenak 50 mg (el. 2 st 25 mg) - man vet aldrig om gallan (för er som har sådan - jag tog ju bort min när jag var 40, blond och fet...) ställer till det för sig så lika bra att förekomma.
  • Ta även med 1 st ständigt småhungrig, mammig och trött 4 mån baby. Jag lovar er att ni inte kommer att föräta er med en sån på halsen hur ni än försöker.
  • För säkerhets skull, ta med babyns farmor annars är det inte alls säkert att ni blir mätta.
Så ja.
Smakligt julbord vet ja!

Hoppas hoppas hoppas att klimatmötet i Köpenhamn nu faktiskt åstadkommer något. Skulle kännas härligt som motvikt till Kalle Anka Nobelkommittén i Norge som strax skall kröna årets fredspristagare. Jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på det och tänker aldrig mer skämmas när jag drar en Norge-vits.
Vi behöver vara rädda om moder jord.
Och varandra förstås.
Även om det verkar svårt för vår komplexa art...

Jag skulle vilja dela med mig av en fundering jag har haft här. Jag kom på det när jag försökte klassificera din art. Jag insåg att ni människor egentligen inte är däggdjur. Varje däggdjur på den här planeten lever i en naturlig jämvikt med sin omgivning, men inte ni människor. Ni flyttar till ett område där ni förökar er tills alla naturresurser är slut. För att överleva måste ni flytta till ett nytt ställe. Det finns ytterligare en organism på denna planet som gör på samma sätt. Vet du vad det är? Ett virus. Mänskligheten är en cancer, en dödlig sjukdom för denna planet. Ni är en plåga och vi är botemedlet.
Mr. Smith
The Matrix

AVE!


Inga kommentarer: