söndag 13 december 2009

4 mån och heliga bruttan från Syrakusa!

Högtidsdag.
Vi firar:

  • Owe den mörkrädda ugglan (titeln på den barnbok som Owes farbror skall skriva till Owes ära) firar idag 4 månader här hos oss. Vi är ju som ni förstår själaglada över att få ha honom hos oss. Owe själv är dock inte helt säker på att han kommit rätt. Han har gnisslat mest hela dagen och vi har inte kunnat undgå att notera hans missnöje. Vad missnöjet har sitt ursprung i är lite knöligare. Tänder, vädret, modersmjölken, sömnbrist, tristess eller dyl är alla troliga anledningar.
  • Lucia. Vi är emellanåt så j-la olika min högt älskade make och jag. När jag inser att jag varken sett skymten av, eller inte ens hört en enda strof av Lucia med följe kl. 18.30 på Luciadagen så blir jag besviken. BoBo å sin sida, utbrister istället när jag påtalar detta: "Fan skönt att slippa"... Känns lite risigt att kolla Lussebrud & co på Youtube men får bli det i år.
  • Helena Jonsson. Shit vilken brud alltså! Jag tar av mej hatten för henne och tänder det tredje ljuset i advent till hennes ära. Å lite för Emma G oxå som varit full och bakfull ånyo. Bra där!


Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden
över markens hus.

(Pär Lagerkvist)

AVE!

Inga kommentarer: