måndag 17 november 2008

Inklitat bland opportunistiskt dravel fann jag dagens andemening.
Intelligens.
Viktigare än livet självt.
Eller kanske faktiskt själva livet om det skall vara värt att leva.
Hur kan vi stå ut utan att veta vad som hände våra förfäder. Och då menar jag inte bara vad som de fatco hände för en j-la massa år sedan. Utan att förstå vad det innebar och innebär idag.
Vad är Iphone mot Spinning Jenny.
Vad är jämställdhetskampen mot rasförtrycket som sedan tidernas begynnelse präglat oss alla, inte bra de förfördelade utan även oss skonade. Jag skall bära min blekfeta lekamen tillsammans med skammen, min okända syster skall bära en mörkare hudfärg och all världens misstro.
Vad är en kalashnikov mot en klusterbomb.
Vad är psykiskt välmående mot de psykiskt sjukas stigma.
Vad är den likriktade mot den som tänker.

Jag vill ha en andlig orgasm. Jag vill komma.

BoBo vakna jag e kåt!

AVE!

1 kommentar:

Anonym sa...

oj en sådan ordkavalkad och en rad tänkvärdheter. Lite för trött för att ge ett inteligent svar.... Men godnatt orkar jag skriva ;-)