fredag 17 oktober 2008

Jag är full.
På en torsdag.
Efter inbakad fläskflié, pasta, mängder av vin och goda vänners lag.
Är sådär härligt nöjd.
Fast jag inte riktigt kom till min rätt i stockholmsspelet. Vem vill ha stryk av Haninge Pata?
Jag och Emma kämpade väl men snubblade på målsnöret. Alla andra får ju så himla lätta frågor liksom. Vi däremot... Vem fan vet vem som designat glaskuken (den där gudsförgätna glas skulpturen på plattan) samt vad globen har för omkrets. Däremot vilken krog som var HIV-söders dragplåster och var Flatenbadet ligger vet ju alla. Mest briljant var jag nog ändå när jag gjorde ett mkt oväntat överslag gällande kvadratmeterpris på fiktiv lgh på söder. Fattar inte själv hur det gick till men det var bang on target!
Tacka vet jag Motala-spelet som bara har 2 frågor. Det ska vi spela nästa gång.
Eller scharader. Gud vad underbart det är med scharader. Ffa. med min svärfar gestaltandes schlagerfestivalen. Det var lätt sommarens höjdpunt.

Det flimmrar framför ögonen.
Jag bjuder er alla avsked.

Smidighet är ej min lekamen på en Pilatesboll.

AVE!

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller hur. Det var heeeeelt sjukt orättvisa frågor! Och du imponerade mycket stort med din huvudräkning (miniräknaren är min bäste vän på jobbet!). Jag var också full på en torsdag, och sålunda vansinnigt bakfull en fredag...Undrar hur fröken Kiruna mår som dessutom skulle upp och jobba. Ja kära nån.

Vi hörs!

Ps. Har du läst sorgliga bloggen nu?