söndag 26 oktober 2008

En timma extra.
Skönt att hasa runt i huset och vrida tillbaka klockor när jag steg upp idag.
Sov nog lite längre än jag tänkt men just idag bjöds jag ju på en timma så skit samma.

Jobbet igår va riktigt segt. Min kära make var på handboll (obs att jag i min premenstruella tillvaro kanske inte tyckte att det var 100 schysst eftersom samme make har nekat till handbollsäventyr med undertecknad 46 ggr tidigare under hösten, ja ja man är ju bara hondjur trots allt). Sen var det mkt lungt på jobbet och tiden stod nästan stilla. Jag som längtade hem för allt vad tygen höll eftersom jag visste att 2 Miller lite stod på kylning och hägrade.

Nu sitter jag här förtappad framför datorn och vill inget ta mej för eftersom jag på nytt ska gå till jobbet om ett par timmar. Var meningen att jag skulle träna innan men det finns idag en mängd ursäkter för att låta bli idag:
det regnar, det blåser halv storm, jag har ont i magen (samma anledning som ovan som gjorde mig till uttalad gråtmild och överkänslig hona), min tränare ligger och sover och det vore mkt fult att väcka densamme så här tidigt, har ingen ren sport bh, har inget överställ som står sig mot regn, är seg, ska jobba...

Nu lite glädjeämnen:
Om en månad är jag i princip på väg till Hamburg med mamma. Julmarknad och lata dagar innan julhetsen kommer igång på allvar.
Om ytterligare en månad ska jag åka skidor med de allra finaste vänner man kan tänkas ha. På mina alldeles egna skidor som Bobbo har köpt till mej.
Redan nästa helg skall jag vara ledig.
Kajsa kommer hem.
Stormen avtar.
Kärleken är.

Fjällen är så mkt mer än Sälen.

AVE!

Inga kommentarer: