lördag 29 mars 2008

Ni vet när man känner sig sådär tömd.
Som en skål popcorn där det bara skramlar lite opoppade kärnor på botten.
Eller som en drink, en Mojito eller så, med massor med krossad is och man suger och suger så man nästan blir blå (eller åtminstone får ett klockrent ragg - alla känner väl till min teori om varför tjejer får SUGrör på krogen) men spriten är borta fast glaset nästan är fullt.
Eller som när man längtat riktigt mycket efter nåt och haft värsta laddet och så tar allt bara slut på ett ögonblick utan att man egentligen hann tillgodogöra sig det goda.

Så känner jag mej. Har senaste dryga veckan jobbat väldigt hårt. Och, tror jag gjort det bra. Varit väldigt fokuserad och knappt hunnit känna efter om näsan behövt pudras när jag väl bytt om till uniformen (och då ska man ju veta att jag har världens minsta blåsa, uups menar näsa...). Det har varit en kamp. Kamp mot okunskap, att hela tiden ta reda på saker som man inte visste. Att tänka på saker som man inte förut kopplat ihop. Att skapa the big picture för att få ihop allt som behövs för att kunna göra det som måste göras på allra bästa sätt. Kamp mot sig själv. Etik, moral, ställningstaganden, empati, tro. Tro på sig själv och sin förmåga, tron på andra. Tron på läkekonsten och kroppens vidunderliga institution.

Å så till veckans händelse. SVT tar upp problemet med kvinnor som badar/önskar bada topless i svea rikes simhallar. Problemet som då skulle bestå i att man inte blir välkomnad i badhusen om man hänger ut nassarna och försöker ta sig ett klordopp. Jag tar absolut ingen ställning i sakfrågan men jag kan inte låta bli att undra om män, ifall de iklädde sig bikini (och då menar jag någon sorts 2-delad kreation där avsikten med den övre delen skulle vara att dölja den manliga barmen) skulle välkomnas för en stund i poolen eller stämplas som sexuellt avvikande, kanske t.o.m pedofiler eller på något sätt farliga??

Kom igen, snälla bespara mej att bikiniöverdelen skulle vara avgörande i jämställdhetsfrågan.
Emma ser fram emot ditt svar!

Eucalyptus är lämpligare under ena läppen än den andra!
AVE!

2 kommentarer:

Ovanliga vantar sa...

alla borde va nakna

Anonym sa...

Haha. Alltså det där med bikini... tycker (faktiskt!) inte så himla mycket, men nu känner jag ju att jag måste svara något. Undrar stilla hur det kan vara så jäkla provokativt med pattar liksom. Har iofs aldrig själv förstått nödvändigheteten med att till varje pris sola topless på stranden, än mindre i badhuset. Men va fan, låt folk göra som de vill. Män i baddräkt, kvinnor i badbyxor, who gives a...??

Puss å kram /Emma