lördag 24 oktober 2009

Om jag orkade skulle jag kommentera debatten kring uppsägning av vårdförbundets avtal. Men just nu är jag för matt för att palla plita ner mina åsikter. Låt oss bara konstatera att jag inte är särskilt nöjd med senaste händelseutvecklingen.

Känner mej rätt spak i största allmänhet förresten. Lite som om jag vore vatten som fryst till och inte flyter lika lätt som vanligt. Mer blivit till sörja. Slush eller va de heter. Å så har jag samtidigt liksom tömt mina gnälldepåer och vet inte vad jag ska klaga på. Vädret känns lite tjatigt. Vem fan förväntar sig annat än pissväder i mitten av oktober. Jag kan nu dessutom både sittkissa och göka, och jag har slopat Libressen sen ett par veckor. Jag får sova skapligt om natten, har en särdeles sexig och involverad man samt sötaste flodhästungen på moder jord. Jag längtar inte just nu nåt nämnvärt efter drinkar, cigg och bakfylla (campylobacterna tog hand om suget på nåt sätt, allt som kan förvandlas till illamående har hamnat långt ner på listan). Jag borde ju vara jävligt nöjd med livet. Glad, kåt och tacksam liksom. Men det vore å andra sidan sjukt osvenskt att sitta här och vara nöjd. Jag skall därför under natten processa fram lite nya ämnen att misströsta över. Jag återkommer således var så säkra. Tills dess lämnar jag er med lite kärleksfull komik:


Dessutom lite råd before bedtime:

Undvik influensa
Ät riktigt!
Var säker på att du får nog med frukt och grönsaker.
Ta alla vitaminer och gärna lite extra vitamin C.

Få nog med motion, det bygger upp immunförsvaret.
Gå minst en timme varje dag eller simma eller ta trappan i stället för hissen, etc.

Tvätta händerna ofta.

Få mycket frisk luft.

Har du möjlighet; öppna dörrar och fönster.


Eliminera så mycket stress som möjligt


Få mycket vila.


Sjukvården jobbar ju mycket med sprit.
Som när du skall få en spruta vad sker först?

Armen tvättas med alkohol...
Varför?
För att alkohol dödar bakterier.

Så......

GÅ till systemet (motion)
Ha lime i din Corona...(frukt)
Ha selleri i din Bloody Mary (grönsak)

Drick
utomhus (frisk luft)
Berätta vitsar (eliminerar stress)

Ligg fyllesjuk (vila)

(Eller ta vaccin!)

AVE!



Inga kommentarer: