torsdag 15 oktober 2009

KÄRLEK!

Ibland finner man vänskap där man minst av allt förväntar sig. På en plats i livet och verkligheten där min inte tror att sån vänskap ska finnas. Man blir ihoptussad med folk man inte själv valt (därom tvistar väl iofs de lärde, eller hur Emma och Kajsa...) och det visar sig att dessa personer i slutändan blir lika livsviktiga som luften man andas. Det är överrumplande. Överväldigande och något man bör vara ödmjuk inför. Det är nog även få förunnat. Men jag hade tur. Jag med risig framstjärt och lite för bred röv, med lite för lite pengar, med fuktig hyreslägenhet i förstad. Jag fann vänskap sent i livet på oväntat ställe och som med oväntad kraft tar mej framåt i livet.

Jag är mer tacksam än vad ord kan förmedla varför jag nu väljer att tala i bilder för att i skrift återkomma inom kort med förnyad kraft.





Ibland är kärleken så uppenbar!

AVE!

Inga kommentarer: