torsdag 3 september 2009

Tacksägelsens lov!

Åh ni alla mina fina vänner. Jag ville så gärna tacka alla personligen för gratulationer, uppmuntringsord och kärleksfulla hälsningar, före under och efter ankomst av flodhästunge! Eftersom tiden inte riktigt räckt till så tar jag mej nu friheten att via denna "snikvariant" säga: TUSEN MILJONERS TACK FÖR FINA ORD OCH GRATULATIONER! Ni anar inte vad era ord värmt mitt hjärta och gjort mej glad! Åh puss till er alla!

Sara Ekdal - Tack fina du, vi ses i sporthallen!
Tessa Öfverström - gårjös, skumpa mot slutet av oktober på lokal?!!
Jenny Göransson - Tack för gratulation du Luciatågsvän!
Lasse E - sorry att jag orsakade att storken nu är sen... Grattis själva och lycka till!
Martina Hasselmark-Carlsson - Tack för ord på vägen och grattishälsningar!
Tobias Wallberg - Tusen tack!
Mats Rydin - Erik betackar sig för uppfostringshjälp och hälsar att det finns ett utmärkt lag i Solna! Men tack kära du för fint erbjudande!
Helene Rydin - Nu är det din tur, jag vill ha sällskap bland barnskrik och blöjor! Hälsa Calle!
Elleonor och Henrik + Cornelia- Hur gulligt var det inte av er att skicka ett kort! Det kom när mina hormoner levde rövare som mest så det är lite tårdränkt... Tusen tack.
Sandra Wissting - Välkommen till förorten när du vill. Miss u!
Mimmi Knutsson-Wissting med fam - Grattis själv och tack för gratulationer!
Irre Lindberg - Länge sen! Tack för att du tänkte på oss!
Maria Blomgren - Också länge sen! Kram och tack för hälsning.
Linda Sjöstrand - Din dotter är sötare än socker! Baby O undrar om han har chans... Ses med tant V i höst?!
Tjadden - Vill träffa dej i höst med din lilla Artur! Tack för fina ord på vägen.
Emelie Törnis - Snart fyller du år! puss och tack!
Janna Pytti Panna - Men lilla darling spriten står fortf här och häckar i skåpet, kom nån gång då, Baby O vill träffa dej!
Resten av WIF - Puss!
Cindy med familj - Livets mirakel, så sant... Tack för de fina orden!
Jessica Brindmark - Lycka till nu! kommer hem sista veckan i sept, då kan jag komma och skämma bort dej och babyn!
Sara Gustavsson - Tack för grattiskramar du fina mamma till 2 härliga barn!
Pauline H - Åh baby Owes egen doktor, förlåt att vi inte svarat när du ringt... Kom snart hit på kaffe och gos...
Mimmi R - Söta mimmski, tusen tack!
Hawi E - Glad för din hälsning blev jag! Länge sen du vackra!
Henke S - Puss å tack honey!
Adam och Sofia - Huliganbabyn är redo - tack vare er! Läktare runt om i sthlm - here we come! Puss fina vänner.
Sandra K - Lycka till själv när det beger sig!
Antti N - Du då? Tack och kram.
Sam - Erik var en riktig trooper! Du skulle varit stolt. Puss till bästa mannen i Jönkan!
Smuts - Lill-lort längtar efter dej! Tack för att du finns helt enkelt!
Vixie å Gurra - words r not enough... Kitty du är den bästa, tack för allt!
Fredrik Ljungqvist - Ticketack!
Matilda S - Fina Matilda som skickat uppmuntringsord från väst! Tusen tack!
Mamma Gullan och Janne - Tack för kort, present, besök, att ni alltid finns och är så underbara; all vår kärlek till er.
Nettan Eklund - Tänk att mormor I-M har så fina kollegor! Du är finfin Nettan, grattis på söndag!
Linda Bohlin - Tack för brevväxling under resans gång och för grattishälsningar!
Sofia Harju - Länge sedan men rart av dej att gratta, kram!
Åsa Brunius - Tack för hälsning!
Malin B-Svensk - Ses snart!! Tusen tack för grattiskramar!
Therese, Micke och Vidar - Fina kusinfamilj, tack för allt före under efter...
Marie och Jennifer - Puss ni fina!
Julia P - Jakans damer har verkligen värpt och kalvat! Tack för hälsning!
Maggie - USA känns lite avlägset bland barnskrik och borttappade nappar.... fin familj du har! Tack för tanke!
Maria Fogelberg - Grattis själv till love & marrige! Å tack förstås!
Dennis Jedsmo - Du är saknad, var är du? Tack och skynda hit!
Annica och Johan Filander med fam - Hur klarade ni 2 stycken?? Massa pussar till favvisarna i V-tuna.
Becka Spels - Tiden går så fort, känns som igår jag nattade Ellie - det är 5 år sen... Kram å tack.
Mia Johansson - Har din bäbis kommit? Lycka till och tack för att du tänkte på oss!
Nettis och Philip - KÄRLEK! I mängder och lika mången tack å bock!
Lena Öresjö - Renoverat klart? Tack för hälsning!
Helena Carlsson - Förhållande?!! Berätta! Grattis själv alltså och tack för tankar till oss.
Becka å Tobbe - Fina syster tack för allt!
Mickis å Wahrens - Tack för kort och hälsningar, kommer hem sista veckan i sept så då kanske vi hinner ses nåt!!
Wille - Lycka till i Norge gulliga kusin, tack för samtal!
Masoomeh - Rara Masse tack för hälsning!
Josse M - Bossefin du vackra ses när jag kommer hem?!! Tack för gratulationer.
Anna Mc Govern med fam i Hov - Ni är dom finaste! Tack för all kärlek ni sänt vår väg.
Becka och Lyle RSA - Långt borta är du systra mi, och saknad... Tack för hälsning.
Kristin och Henrik - Lilla Kisse tack för hälsning, hoppas vi ses snart!
Giggi och barnen - hur gulligt paket som helst kom på posten å gissa om vi blev glada. Puss i mängder till er och ticketack!
Jocke W + alla andra Wahlströmare - tack för tankar och hälsningar! PUSS!
Fia Rosengren - snart är det din tur, tack för dina visdomsord längs vägen.
Henke Eklund - Min käre vän, tack för att du finns!
Ullis med fam - Missade pappa Arnes högtidsdag... Hälsa! Kram till er!
Maria och Jens mfl - till slut så... Vi skall alldeles snart ses min lilla sweetie, tack för grattis sms.
Catpet - din unge = snabbare än min... Grattis själv och tack för mms!
Kjellbergs i Karlström - Tack för fint kort!

KI fd. studiekompisar: livet utan er vore mindre stjärnklart! åh vad jag älskar er mina fina KI vänner!
Emma med fam
Kajsa & Diego
Jennie med familj
Martin med familj
Freddan å Petra
Tess Pettersson + fam
Emma Grek
Lottis A
Catrin B
Angela

Jobbet: Vilka människor det jobbar på Jakan alltså. Jag är fortfarande helt stum av förundran över alla fina hälsningar och gratualtioner som strömmat från jobbet till mej. Lyllos våra patienter som får ligga inne hos oss bland alla fina ssk, usk, para, läk och adm:are. Jag saknar alla mina kollegor (oavsett avdelning och befattning) och hoppas att jag skall kunna komma förbi under hösten. Tills dess: Ni är alldeles underbara och fantastiska och jag är så stolt och glad att få kalla er mina kollegor!

Först å främst mina kära kollegor på avd 7! ingen nämnd ingen glömd - även om några av er kommit med här nedan...
Ulrika Åhs
Carola B
Michelle Gustavsson
Aliisa Kemani
Rutan
Sofa Bond
Sofia B Hult
Karro H
Pernilla F
Lina H
Bayram
Jon & Katarina
Maria Ardstål
Camilla Stenqvist
Miia R
Nina N
Kerstin A-T
Kerstin H
Marie Wiik
Ewa S
Sounnie B
Camilla L
Elham
Renata
Sara
Tina
Meta
Sang

+ alla andra som hälsat el. på annat sätt skickat kärlek och gratulationer till mej, flodhästungen och hans pappi.

Total ångest att skapa detta inlägg. Tänk om jag glömt någon... (typ närmaste familjen såsom fantastiska syskon, mödrar och fäder osv, men de hyllas lite separat både nu å då...)
Om jag glömt nån så ber jag om ursäkt och påpekar att jag befinner mej mitt i baby blues dimman... (nu när den värsta krutröken efter Poltava lagt sig!).

Kärlek är att ligga sked med flodhästungen på natten och vakna av att det luktar kiss...

AVE!

Inga kommentarer: