söndag 13 september 2009

Åh, det har minsann hänt grejor i helgen.
Först och främst så har jag epilerat mina ben. Förbi är tiden som övervintrat borstsvin! Baby Owis må vara lenare men mina spiror är ändå inte så långt efter. Tortyrredskap är inte alltid av ondo! Med dessa ben kunde jag sedemera glida på 25-års party utan att skämmas. Jag fick en 2 timmars allowance av Moto Moto och hans far. Fort, fort körde jag in till stan och roade mej kungligt utan mina grabbar i en hel timma. Sen längtade jag sjukt mycket hem och körde ännu fortare hem. Det var kul. Och mina ben var lena! Tack Törnis!

För övrigt var gårdagen en seg historia. Vissa hade sovdag och var sedan uppe och käkade på natten. Detta har resulterat i att dagens aktiviteter också blivit lite enehanda. Sova, äta, amma, amma, amma, amma, amma, amma, amma, amma, amma, äta blåbärspaj, träffa Pållan, amma, amma, amma, amma, laga pizza (förvisso BoBos förtjänst men eftersom jag åt av den känner jag mej ändå delaktig...), amma, sova.Idag har vi givetvis också firat att Flodhästungen blir en månad (och jag har gruvat mej över att tiden går så fort, usch). Eftersom han har varit väääääldigt hungrig så har han fått mycke käk på bemärkelsedagen (har testat att pumpa ut lite bröstmjölk och ge på flaska, det gick bra, herregud mat tänker Moto Moto skitsamma hur det serveras bara jag får det, i mängder!!). Och massor av kärlek. Obeskrivliga mängder faktiskt. Tycker nog också att han luktat väldigt gott oxå dagen till ära (om man bortser från svampinfektionen i hö armhåla som stinker riktig svinstia men som nu behandlas enligt kvacksalvarmetod med rikliga mängder potatismjöl!!). På tal om viktig farmaka, vi skall även påbörja den långvariga behandlingen med D-droppar i afton. Läs gärna mitt tidigare inägg om det viktiga D-vitaminet: http://filthyflorence.blogspot.com/2007/08/bristsjukdomar-och-ambivalens-solen-r.html


Moto Moto 1 mån!

Hello är man trött på bindor eller?
Libresse, the best this bitch can get.

AVE!

1 kommentar:

Magda sa...

Ja det var som sagt inte igår som vi sågs!! Men vi ser ju precis lika ut nu eller hur!! Jag vet att jag e lite trög men vad skall ditt underverk heta? Och ang mannen din vad heter eländet då thihi? Och vart e en bild jag e urusel på namn... Ja du mammalivet är bra underligt man har aldrig älskat så högt, men att älska så högt gör att dalarna märks så mkt mer. Att ha ett barn i 8 års kris och en i 6 års bryt och en i 6 månaders jag skall utforska världen och en mamma som för tillfället just e bara mamma och en man som tror vi e 20 igen och nykära thihi ja du det e livet!!!! Men du om vi stänger ögonen hårt tänker på kaffe varandra aså kanske det kan radera ut avståndet, vi testar...
kramis Kramis