onsdag 11 november 2009

Besiktning utan anmärkning

"nu kommer han att börja åla sig så att det blir svårt att genomföra ultraljudet"

Pyttsan.

Världens bästa Owe låg stilla och lyssnade på när jag sjöng: En kulen natt natt natt...
Det har sålunda under dagen som ni förstår genomförts en grundlig besiktning av Flodhästungens fagra ben ffa höfter. Man hade anledning att misstänka att nåt var vajsing med höfterna eftersom de bedömdes som "lösa"...

Han var så duktig att jag lovade honom en ponny - fux eller skimmel du får vilken du vill (ber om ursäkt på förhand Emma om jag använder fel terminologi...)! Trots mitt löfte i stundens hetta fick han bara en sketen bitring så nu pågår det stora missnöjet, vilket man ju kan förstå. Till mitt försvar skall sägas att det var en fin och extravagant bitring som kan kylas före användning för att även ha en viss smärtlindrande effekt.

Något missnöje med resultatet av undersökningen finns dock inte. Flodis har högst normala höfter och är på sin höjd lite vig! Karolinska har nu frikänt både öron och collum. Han har både utmärka hörselorgan och höfter. Å så är han vig! Vilken kille!

Att gilla: Smoothie (hemmagjord då på mammas egenodlade hallon och Arlas vaniljyoghurt), Dolph Lundgren (Weeeeeey för att han ska va me och styra upp Melodifestivalen!), Marcus Birro (för det nakna och sårbara - gör mej lite grann knäsvag).


Att ogilla: Att kunskapen om att man kan använda pastavattnet till att göra pastasåsen lite tjockare (eftersom det är så mycket stärkelse i pasta = binder ihop såsen) inte tillkommit mej förrän nu i dagarna. Helvete kunde ingen ha talat om det typ för 10 år sen när jag trevande försökte lära mej laga mat. Här har man alltså, visar det sig, jagat runt vattentunn j-la pastasås på tallriken i ett drygt decennium. USCH! Ogillar dessutom att ja inte fått träffa Eternellen på outhärdligt lång tid. USCH2!



Var dej själv,
du är värdefull!

AVE!

Inga kommentarer: