måndag 26 oktober 2009

I love tupplur!

En helt annan unge!
Tupplur dagtid = underverk. Jag gillar´t! Å tur var väl det eftersom vi idag har haft ett mycket späckat schema.
Först var jag och Flodis på öppna förskolan,
och träffade Flodis polare
Baby Bruno och baby Jack


Sen gick vi till jobbet där Owe fick vila tryggt hos min chef Marianne.
Å sen kom farmor oxå!


Baby Sixten var också där. Här sitter Owe hos Spiffy och mår gott!


Efter alla aktiviteter sov Owe gång nummer 2 för dagen (kors i taket). För att under resten av kvällen vara helt ljuvlig så I LOVE TUPPLUR no doubt about it!


På öppna förskolan kände jag att jag hamnat i ett fack jag inte trodde jag skulle placera mej själv i. Jag trodde att jag stod över vissa saker, men icke.

Jag trodde inte att jag skulle sucka tungt och utbrista guuuuuuuuuuuuud va fort tiden går.
Men det gör jag.

Jag trodde inte att jag skulle jämföra vikt- och längdkurvor, bajsbeteende och sovrutiner.
Men det gör jag.

Jag trodde inte att jag skulle tala i vi form i så stor utsträckning.
Men det gör jag.
Om nån krake frågar hur jag mår så svarar jag att "vi mår så himla bra du vet".

Jag trodde inte att jag skulle rusa till öppna förskolan med en massa ramar, ivrig att få avbilda Flodhästköttets tassar i gips, för att besviket upptäcka att en massa andra morsor och ungar hunnit före och gjort slut på gipset.
Check, det har jag gjort idag.

Jag trodde inte att jag skulle lägga huvudet på sned och le fånigt mot alla som vill beskåda mitt vackra och perfekta barn.
Men det gör jag.

Jag trodde inte att jag skulle gå 3 barnvagnar i bredd på ruskig höst prommis.
Men det gör jag (fan ta mej).

Jag trodde inte att jag skulle genomgå denna förvandling utan hålla mej hyfsat intakt.
Men icke.
Jag blivit en simpel jävla ordinär morsa.
And I Love it (och tupplurar)!




Kärleken är evig när vi är tillsammans. Ingenting är större än det här.
(Lena Ph)

AVE!

Inga kommentarer: