torsdag 16 augusti 2007

Skillnaden mellan mej och min man

Jag om PVK: Perifer venkateter
Min man om PVK: Personalvårdskonsulent

Jag om AT: Allmäntillstånd eller allmäntjänstgöring
Min man om AT: Antitank


Jag om FUS: Fiberoptisk undersökning av sväljreflexen
Min man om FUS: Förbandsutbildning (skarp ammunition)


Jag om MR: Magnetröntgen
Min man om MR: Militärrestaurang


Jag om SC: Subcutan
Min man om SC: Stabschef


Jag om VAS: Visuell analog skala
Min man om VAS: Värnpliktsadminstationssytem


Jag om Inf: Infektion
Min man om Inf: Infanteri


Jag om IM: Intramuskulär
Min man om IM: Internationella minröjningsstyrkan


Jag om Åsa: (Ambitiös) sjuksköterska
Min man om Åsa: Återsamlingsplats

Kanske kan en polisutbildning minska klyftan mellan oss!
Trevlig helg .

Ave!

Inga kommentarer: