måndag 20 september 2010

Att välja


Friheten.

Att få välja.

Var och en står för sin åsikt.

Lägger sin röst.

Demokrati.

Solidaritet?

Men ändå, mörker.

Skam.

En renässans för det avskyvärda.

Var är vi?

Jag trevar i mörkret.

Känner ingen vid min sida.

Hur gör vi?

Med den svarta nattens åsikter?

Hur tar vi oss igenom den mörka hösten?


Citerar de kloka.

Som jag gillar.

I mängder.

Mina vänner!


1: "Det här läget är såklart tragiskt, mår illa. Liksom att ca 20 % inte röstat alls!!! Jag vet att det är lite jämfört med i andra länder, men det är fan deras fel att det blivit som det blivit. Då alla andra tycks be sina fb-vänner som röstat på SD att ta bort dem som vänner, ber jag alla er som inte röstat alls att i alla fall motivera er nonchalans och brist på ansvar för mig. God natt." (Pållan)


2: "kan man se någon möjlighet med nazisternas valresultat så kan det vara att dom andra skitpolitikerna måste samarbeta och se vad som verkligen är viktigt." (Smuts)


Löven faller och vi med dem...


AVE!

Inga kommentarer: