fredag 23 april 2010

4 bröllop & 1 begravning

Våren kom till slut.
Förutom igår när det var höst, vinter och mörker på samma gång.
Återkommer till det...
Med våren kom inbjudningarna.
Till bröllop.
Först kom 3.
Sen kom det fjärde kuvertet.
Och liksom singlade ner på dörrmattan likt en påfågelfjäder.
Lika färggrannt och vackert.
Å där i all sin glans tänkte man väl inte på nån märklig karma eller gammal klyscha.
Om att 4 bröllop anbefaller 1 begravning.
Men imorgon är en annan dag.
Och någon dag efter att jag fått min vackra påfågelsinbjudan så fick jag dödsbud.
Sen igår när våren vände i dörren och vägrade att befatta sig med att vara med när min fina fantastiska kollega skulle nattas för sista gången, så fick jag gå den första av årets 5 tillställningar.
Det var jävligt men vackert.
Precis som livet.
Ibland.
Genom regnet av mina tårar
ska jag skicka dig ett brev
tiotusen vilda rosor
plus en sång jag aldrig skrev
...
AVE!

Inga kommentarer: