torsdag 11 februari 2010

Uppdatering, Modig och playdate

I tisdags avslutades kursen i babymassage som vi gått.
Sippan fick sitt första diplom. Jag sörjer lite den gemenskap som funnits under tisdagseftermiddagarna och hoppas att den kan fortsätta existera.

Igår var vi i kyrkan där Owe inom kort skall upptas i den välsignade gemenskapen. Det var fint och BoBo tände ljus för bröder.
Det var också fint.


Idag har tv4 äntligen gjort något rätt. Lennart Modig sitter i studion i morgontv. Hela han är fantastisk.
Framtoningen, intonationen, språkbruket.
Å så i team med Blondie!
Helt oslagbart, ja kommer mig inte för att ens under reklamavbrotten byta till svt:s lite mer sofistikerade variant av soffhäng...

Vill också passa på att ödmjukt böja min nacke för DN som vågar sig på att utnämna Noomi Rapace som kulturpristagare.
Känns väldigt modernt!
Och bra där DN säger jag även om jag misstänker att en massa bajsnödiga kulturprissar inte alls håller med!

Vidare bjuder dagen på playdate.
Thord the Ford åker mot Älta med Stockholms snyggaste och finaste brandsoldat där bak med baby O.
Omfångsrika modern bakom ratten men framför flötet.
Så.


Kultur är inte en snuttefilt eller ett gipsförband att staga upp dinglande lemmar med. Kultur är bensin och eld i baken, att inte kunna sitta stilla utan hela tiden flytta sig, att hitta takten inte i det taktfasta utan i den stora, obestämbara rytmik som är vårt gemensamma villkor.
(Klaus Rifbjerg)

AVE!

Inga kommentarer: