fredag 5 februari 2010

Ho Ho generna, var är ni?

Ärligt talat. Det blir ju värre och värre. Flodhästbarnet är ju så lik sin fader att det är löjligt. Jag kan inte titta på dom utan att skratta. Å ja vet att jag har tjatat om mitt mobbade DNA förut, men det är väl inte så konstigt att man undrar.







Idag kommer hon. MorrMorr.
Ska bli himla nice.

I övrigt inget direkt spännande under solen. Lite trög mage (även denna gång barnet ej modern, nu vet ni!) men det är lätt att föredra framför kräkis som härjar i vart och vartannat hem och hus. Usch. Vad mer? Jo tack gud för öppna förskolan och alla finingar där som sitter i samma båt, mao forslar samma last. Man behöver dela den här upplevelsen av att skjuta ett ton barnvagn genom snömodden med någon. Å javisst, det var nån klok rackare som menade att man skall se det positivt och tänka att "tjoho va jag kommer att vara fit till beach 2010". Men hallå, sen när blev jag positiv liksom. Nej det enda som händer när jag inte tar mej fram med en missnöjd Flodis-Owis i vagnen är att jag förvandlas till Bitch 2010. Ett tillstånd som i princip är irreversibelt är jag rädd.

Så det kanske är så naturen har tänkt; nu gör vi Owe till en avbild av sin salige fader så har vi lagat att lite ondska försvunnit från redan tyngd moder jord...

Civilisation är den oupphörliga produktionen av onödiga nödvändigheter.
(Mark Twain)


AVE!

Inga kommentarer: