lördag 14 november 2009

Flera hinkar vatten på månen


Jag fortsätter fundera på tiden.
Att det går så fort.
Överljudsfart.
Jag tänker på framtid och utveckling.
Och evolutionen.
Nu har NASA garrat vatten på månen. Så nu är det väl fritt fram då att bygga en permanent rymdstation där.
Blir det under min livstid?
Eller kommer Owes barnbarn att åka till månen på semester och ligga i nån månkrater och sippa Luna Colada och garva i brallan åt att deras farfars mor var en sån grottmänniska att hon aldrig kom till månen.

Well, well man ska inte bekymra sig för mycket för det som komma skall.
Utan leva.
I nuet.
Så även under regntugna skyar,
manar vi fram lite positivism...
Ska vi säga så?



I can see clearly now, the rain is gone,
I can see all obstacles in my way
Gone are the dark clouds that had me blind
It´s gonna be a bright, bright, bright, bright
Sun-Shiny day.

Jag vill ha en egen måne, som jag kan åka till...
(Ted Gärdestad)


AVE!

Inga kommentarer: