onsdag 7 oktober 2009

Men för helvete

Det har under dagen inkommit skrämmande rapporter från city och västerort om att det finns dumhuvuden som trots allt inte planerar att vaccinera sig. Dessa dumhuvuden är dessutom gravida. Rädsla för kvicksilver och autism sägs hindra dem. Jag anser att dumheten är i vägen. Och jag känner att jag på nytt måste poängtera det självklara: Man vaccinerar sig inte för sin egen skull, kanske inte ens för sitt eget barns skull utan för att utplåna flunsan alternativt (kanske ej går att helt utplåna men kraftigt begränsa då) skydda de personer som löper en ökad risk.

För övrigt har dagen bjudit på trevligt sällskap, rå fisk och allmänt babyliv. Nu inväntar jag med spänning Motos insomnande. Sen skall jag gå till sängs med Mons Kallentoft, åh han är såååå härlig! Det verkar dröja ikväll dock...

Mina potentiella gästbloggare gör sig ingen brådska (vilket inte heller va syftet) så tills jag erhåller nåt rykande färskt och smaskigt från "de utvalda" blir det undertecknad som skriver i förortsmörkret.

Visa medmänsklighet - välj vaccin.

AVE!

* Kvicksilver i vaccin= källa till stor debatt i ffa. USA där vaccinkritiker hävdar att det kvicksilver eller snarare spår av som kan finnas i vaccin leder till risk för att barn blir autistiska. Själv menar jag som jag tidigare publicerat att det är farligare att käka chips. Och till alla gravida som tvivlar vill jag säga: Blek för guds skull inte håret och sen hävda att vaccin är farligt...

Inga kommentarer: